|
09.03, Вторник - 21:00, Дом на киното
10.03, Сряда - 10:00, Люмиер
|
|
|
|
Режисьор:
Марко Белокио
Оператор:
Паскуале Мари
Сценарист:
Марко Белокио
Продуцент:
Марко Белокио , Серджо Пелоне
Музика:
Рикардо Джани
|
В ролите:
Мая Санса , Луиджи ло Кашо , Роберто Херлицка , Паоло Бригуля , Пиер Джорджо Белокио , Джовани Калканьо |
|
|
|
Продукция:
Filmalbatros/RAI Cinema |
Световен разпространител:
Celluloid Dreams |
|
|
|
|
|
|
|
ДОБЪР ДЕН, НОЩ BUONGIORNO, NOTTE GOOD MORNING, NIGHT |
|
|
|
Италия,
2003, 106 мин, черно-бял, цветен |
|
|
|
Награди:
Венеция 2003 - "Най-добър сценарий" - награда за индивидуален
принос за сценария;
Европейската филмова награда на
ФИПРЕССИ
|
|
|
|
Отвличането и убийството на Алдо Моро - бившия италиански премиер и председател на Християндемократическата партия, е катастрофално събитие, което никой италианец не може да забрави. Моро е взет за заложник от членове на “Червените бригади” през март 1978 г. Близо два месеца минават в безполезни преговори. Надупченото му от куршуми тяло е намерено на 9 май след анонимно обаждане до властите. Извършено е шокиращо престъпление и Италия е пред прага на политически хаос. Марко Белокио ни връща към този смутен период от италианската история с “Добър ден, нощ”, създавайки филм с изключителна комплексност и съкрушително емоционално въздействие. Филмът проследява четиримата членове на “Червените бригади”, които тайно наемат апартамент, подготвят го за целта си и извършват отвличането, довеждайки ужасения Моро в своето скривалище.
Белокио – един от най-големите живи италиански режисьори – се движи през този сложен терен с изключителна чувствителност. Без да дава морална оценка, филмът е по-скоро изследване. В ръцете на режисьора Моро получава висок статут като човек, борещ се със своя католицизъм, чувствата към своето семейство и в крайна сметка със съзнанието, че е смъртен. В мащабността на “Добро утро, нощ” има както величественост, така и интимност, има съчувствие и рядко срещано разбиране. |
|
|
|
|
МАРКО БЕЛОКИО MARCO BELLOCCHIO
|
|
|
|
Италиански режисьор, роден в Пиаченца през 1939 г. През 1959 г. прекъсва следването си по философия и се записва в Експерименталния център по кино в Рим. През 1961 и 1962 г. продуцира три късометражни филма, след което се мести в Лондон, където посещава Училището по изящни изкуства “Слейд”. Става известен още с първия си филм – “Юмруци в джобовете”, показан през 1965 г. на фестивала в Локарно. |
|
|
|
1965 Юмруци в джобовете |
1971 В името на бащата |
1979 Скок в празното |
1984 Хенри IV |
1986 Дяволът в плътта |
1997 Принцът на Хомбург |
1999 Дойката |
2002 Часът на религията (Усмивката на майка ми) |
2003 Добро утро, нощ |
|
|
|
|
|