|
17.03, Сряда - 21:00, Люмиер
18.03, Четвъртък - 16:00, Дом на киното
|
|
|
|
Режисьор:
Уонг Карвай
Оператор:
Кристофър Дойл , Лау Вайкеун
Сценарист:
Уонг Карвай
Продуцент:
Чан Ийкан
|
В ролите:
Бриджит Лин , Такеши Канеширо , Тони Леун Чиувай , Фей Уон |
|
|
|
Продукция:
Jet Tone |
Световен разпространител:
Fortissimo Film Sales |
|
|
|
|
|
|
|
ЧУНКИН ЕКСПРЕС CHONG QING SEN LIN CHUNGKING EXPRESS |
|
|
|
Хонконг,
1994, 103 мин, цветен |
|
|
|
Награди:
1994 - "Хонконгски филмови награди" 4 за най--добър филм,за режисура,за мъжка роля на Тони Леун Чиувай и за монтаж;
2 награди в Стокхолм '94 за най-добра актриса на Фей Уон и на ФИПРЕССИ
|
|
|
|
Три години след култовата си класика “Диви дни” нестандартният и стилен режисьор Уонг Карвай отново отскача високо над останалите с “Чункин експрес” – светкавично вълшебно пътешествие из живота на група млади самотници. Филмът му е пропит от неоносталгия по 60-те години на XX в.
Действието на първата новела (с времетраене 42 минути) се развива в подобната на лабиринт жилищна сграда “Чункин Меншънс” в центъра на Коулун и разказва за романтичния млад полицай Хе Дживу, наскоро зарязан от приятелката си. Докато се мотае безцелно из къщи, тъпче се с консерви от ананас и звъни на стари гаджета, съдбата му е отредила среща със студенокръвна наркопласьорка, носеща руса перука и маркови слънчеви очила.
Втората, по-интересна новела (с времетраене 61 минути) разказва за друг млад полицай. Също зарязан от приятелката си стюардеса, той не знае, че по него примира Фей - леко смахната служителка от заведението за бързо хранене “Среднощен експрес”.
|
|
|
|
|
УОНГ КАРВАЙ WONG KAR-WAI
|
|
|
|
|
Уон Карвай е роден през 1958 година в Шанхай. Когато е на 5 години родителите му се преместват в Хонг Конг. Той учи графичен дизайн в политехническото училище и се занимава с фотография, след което постъпва в департамента по сценаристика на HK-TVB (Хонг Конг TV бродкастинг). Първият си сценарий реализира през 1982. Дотогава във филмовите среди е известен като "човекът за идеи". Асистира на известни хонконгски режисьори и навлиза в киното заедно с други кинаджии като Джейкъб Чън, Стенли Куан, които оформят силната тройка на така наречената "втора вълна" в хонконгското кино. Уон Карвай изненадва всички с дебютния си филм As Tears Go By ("Докато сълзите капят" - 1988). Филмът е замислен като обичаен гангстерски екшън, но сюжетът най-неочаквано прави резки завои към лиричното и сантименталното - до такава степен, че стрелбата на екрана е пропорционална на целувките. Успехът сред зрителите е повече от неочакван, а критиката високо оценява визуалния стил на Уон Карвай. Тогава го наричат "единственият арт-режисьор". Със следващия си филм Days of Being Wild ("Диви дни” - 1991) Уон Карвай отново изненадва - дългата и объркана любовна история, развиваща се из излъчващите хлад улици и кафенета на Хонг Конг не се харесва нито на публиката, нито на продуцентите. Въпреки това, филмът се радва на успех в Корея и Европа и получава множество награди. Това вдъхновява режисьора и след няколко години той снима две съвсем различни истории Ashes of Time ("Пепелта на времето" - 1994) и Chungking Express ("Чункин експрес" - 1994). Последното заглавие впечатлява Куентин Тарантино и той кани Уон Карвай в Америка, където името на азиатеца е все още непознато (главната героиня на филма поразително напомня Амели на Жан-Пиер Жьоне). С Fallen Angels ("Паднали ангели" - 1995) режисьорът се завръща на азиатския екран. А през 1997 прави тотално неочакван за него филм Happy Тоgether ("Щастливи заедно"). Действието в тази хомосексуална история се развива в Буенос Айрес. Именно с тази кинотворба той получава и първия си важен международен приз - награда за най-добра режисура на фестивала в Кан. |
|
|
|
1988 Докато сълзите капят |
1991 Диви дни |
1994 Чункин експрес |
1994 Пепелта на времето |
1995 Паднали ангели |
1997 Щастливи заедно |
2000 В настроение за любов |
2004 2046 |
2004 Ерос – новелата "Ръката" |
|
|
|
|
|