|
05.03, Петък - 20:00, НДК - Зала 1
20.03, Събота - 18:30, Люмиер
21.03, Неделя - 16:00, Дом на киното
|
|
|
|
Режисьор:
Уонг Карвай
Оператор:
Кристофър Дойл , Марк Ли Пинбин
Сценарист:
Уонг Карвай
Продуцент:
Уонг Карвай
|
В ролите:
Тони Леун Чиувай , Маги Чеун Манюк , Лай Чин |
|
|
|
Продукция:
Block 2 Pictures Inc./Jet Tone Production Co./Paradis Films |
Световен разпространител:
Fortissimo Film Sales |
|
|
|
|
|
|
|
В НАСТРОЕНИЕ ЗА ЛЮБОВ FA YEUNG NIN WA IN THE MOOD FOR LOVE |
|
|
|
,
2000, 97 мин, цветен |
|
|
|
Награди:
Кан 2000 - "Награда за мъжка роля" Тони Леун Чиувай и на техническата комисия;
Европейска филмова награда 2000
за най-добър неевропейски филм
|
|
|
|
Хонконг, 1962 г. Главният редактор на местен ежедневник Чоу и съпругата му се преместват в нова жилищна сграда, чиито обитатели са най-вече от шанхайската общност. Скоро той се запознава с Лиджън – много красива млада жена, която също неотдавна се е нанесла със съпруга си. Тя е секретарка в експортна фирма, а съпругът є е представител на японска компания, което означава, че често пътува по работа. Тъй като собствената му съпруга нерядко отсъства, Чоу започва да прекарва все повече време в компанията на Лиджън. Чоу и Лиджън стават приятели, но един ден са принудени да погледнат истината в лицето: техните половинки въртят любовна връзка... |
|
|
|
|
УОНГ КАРВАЙ WONG KAR-WAI
|
|
|
|
|
Уон Карвай е роден през 1958 година в Шанхай. Когато е на 5 години родителите му се преместват в Хонг Конг. Той учи графичен дизайн в политехническото училище и се занимава с фотография, след което постъпва в департамента по сценаристика на HK-TVB (Хонг Конг TV бродкастинг). Първият си сценарий реализира през 1982. Дотогава във филмовите среди е известен като "човекът за идеи". Асистира на известни хонконгски режисьори и навлиза в киното заедно с други кинаджии като Джейкъб Чън, Стенли Куан, които оформят силната тройка на така наречената "втора вълна" в хонконгското кино. Уон Карвай изненадва всички с дебютния си филм As Tears Go By ("Докато сълзите капят" - 1988). Филмът е замислен като обичаен гангстерски екшън, но сюжетът най-неочаквано прави резки завои към лиричното и сантименталното - до такава степен, че стрелбата на екрана е пропорционална на целувките. Успехът сред зрителите е повече от неочакван, а критиката високо оценява визуалния стил на Уон Карвай. Тогава го наричат "единственият арт-режисьор". Със следващия си филм Days of Being Wild ("Диви дни” - 1991) Уон Карвай отново изненадва - дългата и объркана любовна история, развиваща се из излъчващите хлад улици и кафенета на Хонг Конг не се харесва нито на публиката, нито на продуцентите. Въпреки това, филмът се радва на успех в Корея и Европа и получава множество награди. Това вдъхновява режисьора и след няколко години той снима две съвсем различни истории Ashes of Time ("Пепелта на времето" - 1994) и Chungking Express ("Чункин експрес" - 1994). Последното заглавие впечатлява Куентин Тарантино и той кани Уон Карвай в Америка, където името на азиатеца е все още непознато (главната героиня на филма поразително напомня Амели на Жан-Пиер Жьоне). С Fallen Angels ("Паднали ангели" - 1995) режисьорът се завръща на азиатския екран. А през 1997 прави тотално неочакван за него филм Happy Тоgether ("Щастливи заедно"). Действието в тази хомосексуална история се развива в Буенос Айрес. Именно с тази кинотворба той получава и първия си важен международен приз - награда за най-добра режисура на фестивала в Кан. |
|
|
|
1988 Докато сълзите капят |
1991 Диви дни |
1994 Чункин експрес |
1994 Пепелта на времето |
1995 Паднали ангели |
1997 Щастливи заедно |
2000 В настроение за любов |
2004 2046 |
2004 Ерос – новелата "Ръката" |
|
|
|
|
|