|
16.03, Вторник - 16:00, Дом на киното
16.03, Вторник - 21:00, Люмиер
|
|
|
|
Режисьор:
Уонг Карвай
Оператор:
Кристофър Дойл
Сценарист:
Уонг Карвай
Продуцент:
Роувър Тан
|
В ролите:
Лесли Чеун , Анди Лау , Маги Чеун , Карина Лау , Тони Леун Чиувай |
|
|
|
Продукция:
In-Gear Film |
Световен разпространител:
Media Asia Films |
|
|
|
|
|
|
|
ДИВИ ДНИ A FEI JING JUEN DAYS OF BEING WILD |
|
|
|
Хонконг,
1991, 94 мин, цветен |
|
|
|
Награди:
Хонконгски филмови награди 1991 - "Най-добър филм" за режисура, за актьор на Лесли
Чеун, за операторско майсторство и за сценография
|
|
|
|
Вторият игрален филм на режисьора Уонг Карвай е бляскава мечта за живота в Хонконг през 1960 г. Младеж от шанхайски произход преминава през поредица от краткотрайни приятелства и неангажиращи любовни връзки, като несъзнателно копнее за връзка с майка си, започнала нов живот в Манила. Накрая той заминава за Филипините, където е решен да изживее върховното падение… Страхотният звезден актьорски състав играе ролите си като поредица от емоционално неосъществени срещи; невероятно красивата работа на оператора и сценографа на филма взима своя халюциногенен тон от несигурността и колебанията на главния герой. Загадъчната поява на Тони Леун Чиувай само във финалната сцена предвещава продължение, което за жалост така и няма да бъде направено. Но и само този филм вече е шедьовър.
Тони Рейнс, Time Out Film Guide
|
|
|
|
|
УОНГ КАРВАЙ WONG KAR-WAI
|
|
|
|
|
Уон Карвай е роден през 1958 година в Шанхай. Когато е на 5 години родителите му се преместват в Хонг Конг. Той учи графичен дизайн в политехническото училище и се занимава с фотография, след което постъпва в департамента по сценаристика на HK-TVB (Хонг Конг TV бродкастинг). Първият си сценарий реализира през 1982. Дотогава във филмовите среди е известен като "човекът за идеи". Асистира на известни хонконгски режисьори и навлиза в киното заедно с други кинаджии като Джейкъб Чън, Стенли Куан, които оформят силната тройка на така наречената "втора вълна" в хонконгското кино. Уон Карвай изненадва всички с дебютния си филм As Tears Go By ("Докато сълзите капят" - 1988). Филмът е замислен като обичаен гангстерски екшън, но сюжетът най-неочаквано прави резки завои към лиричното и сантименталното - до такава степен, че стрелбата на екрана е пропорционална на целувките. Успехът сред зрителите е повече от неочакван, а критиката високо оценява визуалния стил на Уон Карвай. Тогава го наричат "единственият арт-режисьор". Със следващия си филм Days of Being Wild ("Диви дни” - 1991) Уон Карвай отново изненадва - дългата и объркана любовна история, развиваща се из излъчващите хлад улици и кафенета на Хонг Конг не се харесва нито на публиката, нито на продуцентите. Въпреки това, филмът се радва на успех в Корея и Европа и получава множество награди. Това вдъхновява режисьора и след няколко години той снима две съвсем различни истории Ashes of Time ("Пепелта на времето" - 1994) и Chungking Express ("Чункин експрес" - 1994). Последното заглавие впечатлява Куентин Тарантино и той кани Уон Карвай в Америка, където името на азиатеца е все още непознато (главната героиня на филма поразително напомня Амели на Жан-Пиер Жьоне). С Fallen Angels ("Паднали ангели" - 1995) режисьорът се завръща на азиатския екран. А през 1997 прави тотално неочакван за него филм Happy Тоgether ("Щастливи заедно"). Действието в тази хомосексуална история се развива в Буенос Айрес. Именно с тази кинотворба той получава и първия си важен международен приз - награда за най-добра режисура на фестивала в Кан. |
|
|
|
1988 Докато сълзите капят |
1991 Диви дни |
1994 Чункин експрес |
1994 Пепелта на времето |
1995 Паднали ангели |
1997 Щастливи заедно |
2000 В настроение за любов |
2004 2046 |
2004 Ерос – новелата "Ръката" |
|
|
|
|
|